ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام. فرزندی داریم دختر 8 ماهه. که در این سن وقتی که با موبایل کار میکنیم خیلی علاقه داره که بیاد ببینه که موبایل چی نشون میده و با گوشی بازی کنه. من احساس میکنم که حتی خرید اسباب بازی موبایل برای این کودک 8 ماه خیلی زود باشه. سوال این بود که چه نوع اسباب بازی هایی در این رده سنی مناسب است؟
ممنون از تمامی شما


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
از مضرات بازی با موبایل اگاه هستید و دوست دارید اسباب بازی مناسبی برای فرزند خود تهیه نمایید.
دوست عزیز، دغدغه شما نسبت به تربیت صحیح فرزندتان قابل درک و تقدیر است. چه خوب در کنار دانسته های خود بدانید که کودک‌ اگر همبازی خوب و مناسبی داشته باشد اصلا نیازی به اسباب بازی خاصی نخواهد داشت و هیچ اسباب بازی مناسبی هم‌ نمی تواند نیاز او را به تعامل انسانی و داشتن همبازی، مرتفع سازد‌. پس اگر فرزند خود را حقیقتا دوست دارید، هم به عکس فرزنداوری سریع (با فاصله کم) باشید و هم خودتان برای بازی با او وقت صرف کنید. نکات ذیل نیز میتواند در خرید اسباب بازی، شما را یاری نماید.
- اگر میخواهید فرزندتان کمتر سراغ موبایل و حتی اسباب بازی ان برود، میزان استفاده از گوشی را در حضور او به حداقل برسانید. جذابیت های این وسیله را کمتر در حضور او به نمایش بگدارید و حتی اهنگ و تصاویر زیبا و عکس فرزندتان‌ را هم استفاده نکنید.
- با توجه به اینکه کودکتان در مرحله رشد دهانی ست و از طرفی میخواهد دنیای اطراف خود را بشناسد و برای این‌ کار از دست و دهان‌ خود استفاده میکند و از خطرات اگاهی ندارد، استفاده از وسایل ریز برای کودک‌ زیر سه سال ممنوع است. سعی کنید اسباب بازی های درشت مانند توپ و مکعب های رنگی،‌ عروسک‌های نرم پارچه ای و... برایش تهیه نمایید.
- اسباب بازی گران قیمت تهیه نکنید تا بتوانید ازادی بیشتری در استفاده از ان به فرزندتان بدهید.
- برای کودکتان کتاب بخوانید. کتابهایی که تصویر سازی شده و نقاشی های مشخص و ساده تر دارد. البته داشتن شعر نیز برایش خوب است. تا با مطالعه ان، او را مشتاق مطالعه کرده و همچنین در قالب شعر، او را با مفاهیم و دنیای اطراف اشنا نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.